Escoles més sostenibles

Aquest projecte que vam iniciar fa tres cursos, pretén fer l’escola més sostenible, comptant amb la col·laboració, participació i implicació de tota la comunitat escolar: equip docent, infants i famílies. Poc a poc, hem anat desenvolupant diverses accions de millora, pràctiques educatives i adquirint compromisos en relació al benefici del medi ambient i la sostenibilitat. Volem trobar solucions que minimitzin els impactes que degraden el medi i fomentar l’educació ambiental basant-nos en les tres R: Reduir, Reutilitzar i Reciclar.

Alguns dels compromisos establerts:

• Potenciar la sensibilització en les bones pràctiques ambientals: apagar els llums sempre que no siguin necessaris i aprofitar la llum natural, apagar els ordinadors quan no es fan servir, recollir l’aigua sobrant de beure els infants per a regar les plantes, utilitzar materials de joc més naturals, etc.
  • Aconseguir una alimentació més sana amb els infants. Demanar a l’empresa de la cuina que compri aliments de temporada i en comerços de proximitat.
  • Demanar a les famílies que portin fruita de temporada.
  • Millorar el nostre sistema de reciclatge. Posar contenidors de rebuig, de paper i cartró, d’envasos i embolcalls, piles, etc.
  • Reduir els plàstics d’un sol ús, canviant els envasos de iogurt individual per a contenidors de iogurt de 5kg.
  • Reduir els plàstics d’un sol ús, canviant els envasos d’ampolles d’aigua de beure els infants per garrafes de 8 L.
  • Experimentar amb materials i propostes més naturals. Reutilitzar i convertir alguns pots, capses o envasos en jocs i joguines per als infants.
  • Aconseguir tenir un jardí més verd. Apropar la natura als infants els aporta un veritable entorn de joc, aprenentatge, salut i benestar. Potenciem la sensibilitat als infants vers la natura que representa el nostre jardí.
  • Fer servir la font d’aigua que tenim, per beure els adults de l’escola i no gastar aigua embotellada.
  • Optimitzar l’aigua que fem servir per jugar al bon temps. Quan juguem amb aigua (estances o pati aigua) reutilitzar l’aigua que fem servir d’un grup a l’altre i/o per regar al jardí.
  • Aconseguir baixar la temperatura de l’escola per trobar-nos més bé. Han posat ventiladors a totes les estances perquè hi hagin 2. També a la resta d’espais de l’escola. Es van instal·lar tendals a tota la part exterior de grans per tal de fer més ombra als porxos-estances. També es van col·locar cortines/estores a l’entrada i a la sala.
  • Treballem conjuntament amb els companys de manteniment. Es col·loca un umbracle (refugi climàtic) per tal de tenir algun espai més al jardí de grans que faci ombra.
  • També treballem conjuntament amb els companys que tenen cura dels jardins per tal de mantenir els arbres en un bon estat i que es podin tal i com es necessita perquè facin una bona ombra.
  • Demanarem a les famílies portin el seu propi got reutilitzable pel comiats de curs.